Delo šolske svetovalne službe je zasnovano po programskih smernicah in obsega delo na naslednjih področjih:

 

  1. Varno, spodbudno in vključujoče okolje

 ‒ Zagotavljanje spodbudnega učnega okolja. Pomemben element zagotavljanja spodbudnega učnega okolja temelji na upoštevanju celovitosti posameznika in vzpostavljanju vključujočega okolja.

 ‒ Zaščita učencev pred neobravnavo nasilja se zagotavlja z zakonodajo in s pomočjo protokolov za strokovno delovanje (npr. Protokol ob zaznavi medvrstniškega nasilja). Pri tem svetovalni delavec vzpostavlja preventivne in kurativne dejavnosti ter izvaja svetovalne dejavnosti s starši, učencem in skupino ter pri tem sodeluje s strokovnimi delavci v šoli in izven nje.

 

  • Delovanje na ravni vzgojno-izobraževalnega zavoda

‒ Sooblikovanje vzgojnega načrta in pravil šolskega reda ter protokolov.

‒ Sooblikovanje sistema spremljanja in evalvacije vzgojnega delovanja.

‒ Koordinacija in sodelovanje z zunanjimi institucijami pri podpori vzgojnega delovanja (npr. prostovoljstvo in tutorstvo v lokalnem okolju).

‒ Sooblikovanje programa in načrtovanje dela podpornega šolskega osebja.

‒ Uvajanje in sooblikovanje sodelovalne, timske kulture ter učeče se skupnosti.

‒ Sodelovanje pri načrtovanju in izvajanju izobraževanj za varno, spodbudno in vključujoče okolje za strokovne delavce in starše.

‒ Sodelovanje s strokovnimi delavci pri vzgojnih ravnanjih, zagotavljanju osnovne varnosti in spodbudnega okolja tudi zunaj pouka.

 

 

  • Delovanje na ravni skupine/oddelka

‒ Sooblikovanje vzgojnih dejavnosti in pravil šolskega reda.

‒ Sooblikovanje oddelčnih/razrednih pravil.

‒ Sodelovanje s strokovnimi delavci pri delu z oddelčno skupnostjo in dejavnostih, ki se nanašajo na organizacijo, podporo razrednikom pri vodenju oddelkov in načrtovanju ur oddelčne skupnosti, na reševanje konfliktov, oblikovanje ustreznega vzdušja v oddelku ipd.

‒ Sodelovanje s strokovnimi delavci in starši pri delu z oddelkom, ko se pojavijo vzgojne/disciplinske težave.

‒ Sodelovanje z drugimi strokovnimi delavci v vzgojno-izobraževalnem zavodu in izven njega pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji različnih dejavnosti, ki obravnavajo specifične značilnosti in potrebe posameznih skupin učencev.

 

  • Delo s posameznikom in zanj

‒ Pomoč in svetovanje učencem z veliko tveganji in izzivi, vzgojnimi težavami in težavami pri vključevanju v skupine.

‒ Pomoč in svetovanje strokovnim delavcem in staršem učencev z veliko tveganji in izzivi, vzgojnimi težavami in težavami pri vključevanju v skupine.

‒ Pomoč in svetovanje vsem vpletenim v konfliktne situacije, medvrstniško nasilje ali nasilje v družini.

 

  1. Celostni razvoj (gibalni, spoznavni, čustveni in socialni razvoj, skrb za duševno zdravje) in dobrobit/blagostanje učencev

 

  • Delovanje na ravni vzgojno-izobraževalnega zavoda

 ‒ Sodelovanje pri evalvaciji stanja, načrtovanju dejavnosti za spodbujanje posameznih področij razvoja učencev.

 ‒ Sodelovanje pri načrtovanju in izvajanju izobraževanj ter usposabljanj strokovnih delavcev in staršev za spremljanje in podporo celostnemu razvoju učencev.

‒ Načrtovanje in izvajanje kakovostnih in strokovno preverjenih preventivnih programov v podporo celostnemu razvoju učencev.

‒ Prepoznavanje specifičnih značilnosti v določenem časovnem obdobju.

‒ Ozaveščanje strokovnih delavcev in staršev ob aktualnih izzivih s področja razvoja učencev in učenja.

 

2.2 Delovanje na ravni skupine/oddelka

‒ Sodelovanje s strokovnimi delavci pri prepoznavanju, načrtovanju in izvajanju učinkovitih pristopov za spodbujanje celostnega razvoja učencev.

‒ Izvajanje preventivnih dejavnosti za spodbujanje celostnega razvoja, zdravega življenjskega sloga, osebne rasti in duševnega zdravja.

‒ Sodelovanje pri načrtovanju in izvajanju roditeljskih sestankov in drugih oblik sodelovanja s starši v podporo celostnemu razvoju učencev.

– Krizne kurativne dejavnosti zaradi odziva posameznika ali oddelka na zahteven dogodek, ki vključujejo tudi organizacijo in izvedbo strokovnih timov z možnostjo vključevanja zunanjih izvajalcev.

 

  • Delo s posameznikom in zanj

‒ Pomoč in svetovanje učencem s težavami v gibalnem, spoznavnem, čustvenem in socialnem razvoju.

‒ Sodelovanje pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji dodatnih oblik dela in oblikovanju individualnih programov za učence s težavami v gibalnem, spoznavnem, čustvenem in socialnem razvoju.

 ‒ Pomoč in svetovanje učiteljem in staršem pri delu z učenci s težavami v gibalnem, spoznavnem, čustvenem in socialnem razvoju.

 

  1. Učenje in poučevanje (dobra poučevalna praksa, metodično-didaktični pristopi in prilagoditve)

 

  • Delovanje na ravni vzgojno-izobraževalnega zavoda

 ‒ Sodelovanje pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojno-izobraževalnega procesa na področju učenja in poučevanja.

‒ Sodelovanje pri zagotavljanju ustreznih pogojev za integracijo/inkluzijo vseh učencev.

‒ Sodelovanje pri uvajanju didaktičnih inovacij v pouk, pri diferenciaciji in individualizaciji pouka in uveljavljanju sodobnih konceptov poučevanja.

‒ Sodelovanje pri načrtovanju in izvajanju izobraževanj strokovnih delavcev za učinkovitejše učenje in poučevanje.

‒ Načrtovanje, koordinacija in evalvacija metod in pristopov za odkrivanje učnih težav ter pravočasno prepoznavanje otrok s posebnimi potrebami.

‒ Sodelovanje pri načrtovanju in izvajanju izobraževanj za starše na temo učenja, npr. učinkovite učne navade, motivacija za učenje.

 

  • Delovanje na ravni skupine/oddelka

‒ Sodelovanje v razvojnih projektih in podpora strokovnim delavcem pri izboljšanju kakovosti poučevanja.

‒ Sodelovanje s strokovnimi delavci pri pouku in izvajanju preventivnih programov na področju učenja.

‒ Sodelovanje s strokovnimi delavci pri prepoznavanju učnih težav učencev, načrtovanju in izvajanju prilagoditev, metod in oblik dela pri pouku in ustreznih oblik pomoči ter vključitev v dopolnilni pouk.

‒ Sodelovanje pri oblikovanju skupin.

 

  • Delo s posameznikom in zanj

‒ Pomoč in svetovanje učencem z veliko tveganji in izzivi pri razvijanju ustreznih strategij učenja.

‒ Pomoč in svetovanje staršem učencev pri razvijanju ustreznih strategij učenja in oblik učne pomoči.

‒ Spremljanje in izvajanje pomoči učencem z učnimi težavami.

‒ Sodelovanje s strokovnimi delavci pri pripravi, izvedbi in evalvaciji ustreznih oblik dela in oblikovanju individualiziranih programov za različne skupine učencev oz. za učence z veliko tveganji in izzivi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Skupno 813 obiskov, današnjih obiskov 1)